dominiqueswenker.reismee.nl

Omgaan met teleurstellingen

Hallo trouwe volgers :)
Hoe is het daar? Volgens het weerbericht van online skyradio (met heel veel kerstliedjes) is het rond de 10 graden?! Hier in Suriname is de regentijd aangebroken, dus af en toe een keiharde bui, maar wel nog 30graden, precies zoals ik me had voorgesteld :)
Voor de rest had ik me Suriname wel echt heeel anders voorgesteld! Het is echt heel erg wennen! Ten eerste de mensen. Door de Nederlandse taal lijkt het alsof we op elkaar lijken, en ik had verwacht dat alle Surinamers zo gezellig als de man van de Lassi (rijst) reclames zouden zijn, maar de cultuur is écht heel anders. Mensen zijn onvriendelijk tegen me en zetten me af. Op de fiets word ik uitgescholden als ik nietinga op de vele avances van mannen die 2x zo oud zijn als ik, en ik heb al 2x gehad dat ik als 'cadeau' bij het kopen van veel fruit iets kleins (een banaan, een mandarijn) erbij kreeg, en toen ik thuis kwam bleek dat er een messteek in zat en dat het fruit van binnen compleet verrot was.
Ook het werk in het ziekenhuis valt tegen. Ik heb ontzettend veel avond- en nachtdiensten, 1x 2 dagen achter elkaar vrij, werk alle weekenden, met kerst en met oud en nieuw. Geen kans om iets leuks te doen of iets van het land te zien dus. Gelukkig heb ik na afloop nog 2 weken vrij! Het werk in het ziekenhuis is wel onwijs leerzaam! Ik prik heel veel infuzen (mis), hecht elke dag (ook kinderen, ook in het gezicht), zie patienten na auto- en brommerongelukken en heb verantwoordelijkheid over septische patienten. Het is wel frustrerend hoe inefficient alles gaat, zo duurt het minstens 3 uur voordat je bloeduitslagen hebt. Het is ook heel erg druk, artsen hebben soms nauwelijks tijd om te overleggen, dus het komt echt op mij aan. Dat maakt het echt pittig, maar wel heel leerzaam dus.
Een ander lichtpuntje is mijn huis! Ik heb een superleuk huis gevonden met 19 anderen, bijna allemaal vrouwen, van mijn leeftijd, en allemaal verschillende stageplekken. De gezelligheid tussendoor met hen doet me veel goed! Zo zijn we al een keer gaan salsa dansen en uit eten (momo's!) en naar het zwembad geweest :) en zondag as ga ik voor mijn nachtdienst met 2 andere gnk-studenten een dolfijnen-spot-tour doen! Yeah! Dus zo komt alles toch wel weer goed :)
Nou, ik hoop dat ik volgende keer wat positiever kan zijn over Suriname! Veel oververhitte en bezwete groetjes en liefs van hier! PS Kerstkaartjes en -cadeautjes zijn welkom op een adres dat ik je kan geven als je me een mailtje stuurt. Grapje ! ;)

Reacties

Reacties

Pap

Hi Nick ! Wat super goed & stoer dat je dit gewoon, zoals jij het ervaart, op je reisblog zet ! Chapeau. Wellicht heb je gewoon pech (gehad) met mensen, ontmoetingen en plekken. Maar ik vermoed dat JIJ, na drie-en-een-halve week, toch wel kan vertellen hoe het is aldaar. Kennelijk dus anders dan ZO-Azie en Z-Amerika... Ook put ik moed uit het feit dat bepaalde aspecten van je verblijf WEL leuk zijn. Hou jij je daaraan (die aspecten) vast en probeer ze uit te bouwen ! Verder denk ik dat je heel veel relevante 'geneeskundige' ervaringen opdoet. Heftig maar leerzaam (?) Zet 'm op ! Hier is het i.d.d. donker, koud en (te) nat. Holland bereid zich (alweer) voor op Kerst... je mist niks... wij missen jou wel...
Hou vol. Love you, Franka & Gé

Maaike

Hi Do!

Ik lees hierboven al een mooi stukje van je vader. Ben het er zeker mee eens!
Klinkt pittig en onwennig maar ook mooi om zo'n andere cultuur mee te maken. En goed dat je de gezelligheid van je huisgenoten opzoekt!
In het koude Nederland inclusief solliciterend leven is ooi niet alles;-)
Succes babe!

Kus Maaike

Jackie, Emile en je "zusjes"

Goed dat dit coschap van korte duur is...
Heel erg dat het er zo aan toegaat daar......
Fiji dat je zelf ook ziet dat het uiteindelijk voor jou echt allemaal goed Komt!
Nog maar een paar weken afzien; dan 2 weken Vakantie!
En het is hier echt

Jackie, Emile en je "zusjes"

Zo slecht nog niet...... Hier
koud, regen en donker maar voor je het wet schijnt ook hier weer de zon, wordt het warmer en Komt het ook hier allemaal goed met jou!
Wij zijn er voor je.... Love you
Xxx

Ria en Jos

Wel weer een hele speciale ervaringen Dominique. Geen vakantie dit keer, maar heel hard werken zoals ik begrijp.
Maar ook wel heel leerzaam denk ik voor je studie en je kijk op mensen.
Probeer de weken na je stage nog te genieten van mooie dingen van het land. Onze kleindochter heeft er mooie tochten gemaakt. Zin heeft vast ook nog wel het adres van degen die dat organiseerde. Was zij zeer over te spreken. Maar de punten die jij noemt als omgang door de mensen naar jou toe, zijn helaas ook ervaringen die ik van haar hoorde. Jammer, want het geeft een vervelende nasmaak later.
Nog ff volhouden.
Liefs,

Maria de Graaf

Ha Dominique,
Wat een verhaal! Jammer van die tegenslagen, maar gelukkig leer je heel veel! Je vecht je er wel doorheen, stoer van je! Geniet straks van je vakantie, heb je verdiend! Lieve groeten Frans & Maria

Kop Op!

Ik lees alleen maar geklaag meisje. Het is heus niet zo erg hier, het is gewoon anders en je moet je aanpassen. Je bent toch naar een vreemd land gekomen om je wereld de verbreden. Nieuwe ervaring op te doen. Ja het is in Suriname anders. Stop met klagen en maak er het beste van. Probeer voor de verandering het positieve van deze ervaring te zien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!